FANDOM

Aristòtil
Temporada 1 , Episodi 4
104
Data d'Estrena 5 de Octubre de 2015
Escrit per Héctor Lozano
Dirigit per Eduard Cortés
Guia d'Episodis
anterior
Maquiavel
següent
Sòcrates
Tenim les preguntes, hem d'anar a pel 10
Pol

Aristòtil és el quart episodi de la Primera Temporada de Merlí i el quart episodi de la sèrie.

El Bruno i el Pol estudien junts l'examen de català, però aquest encontre acaba malament. L'Eugeni es troba amb dos exàmens sospitosos. La Calduch intentarà ajudar el Merlí per resoldre els seus problemes a l'institut.

SinopsiEdit

104 1

El Bruno acaricia al Pol

El Bruno i el Pol estàn estudiant a casa de la Carmina per l'examen de català de l'Eugeni, però amb un avantatge, tenen les preguntes ja que el Merlí les va robar. El Bruno li diu que seria més prudent dissimular i treure un 8, però el Pol vol anar a pel 10. El Pol li explica al Bruno que s'ha discutit amb el seu pare. El Merlí els hi ve a dir bona nit i marxa. El Pol li pregunta al Bruno per la seva vida sentimental, però el Bruno esquiva la pregunta i va a dormir. La Carmina li pregunta al Merlí per la mare de l'alumne que li agrada i el Merlí li explica com va amb la Gina.

Mentre el Pol dorm, el Bruno li recull els apunts que té a sobre, i veient que està dormint, aprofita per fer-li una caricia a la cara, però el Pol es desperta i ho veu. Enfadat li diu de marxar però el Bruno li diu que no es preocupi, que pot dormir tranquil i els dos tornen a dormir. A casa del Gerard, a la Gina li arriba la transferència del pare del Gerard, però li falten 200€ i el Gerard li explica que li ha posat directament a la seva conta ja que són seus, fet que fa que es discuteixin. La Gina a veure al Merlí per que faci entrar en raó al Gerard, però el Merlí es posa de part del Gerard i fa que la Gina marxi enfadada. Durant l'examen de l'Eugeni, el Pol entrega com sempre el primer l'examen, però aquest cop ha fet un examen d'exelent. El Bruno li pregunta al Pol com li ha anat l'examen i li diu que el que va passar a la nit va ser broma i el Pol li diu que no el toqui. El Merlí els hi explica al Peripatètics Aristòtil, i els hi demana als alumnes que escriguin en un paper què es el que els fa feliços.

L'Eugeni li demana a la Glòria el número de fotocòpies que va fer de l'examen, i ella li assegura que en va fer 25, quan ell nomès en tenia 24, i quan li diu que a la sala de professors, aquell dia, només hi havia el Merlí, fa que l'Eugeni comenci a sospitar que ha sigut ell qui ha robat la còpia que faltava. El Joan va a veure al Merlí per preguntar-li sobre el temari d'Aristòtil. El Merlí però, veu que alguna cosa més li passa al noi així que el fa passar, fins que arriba el Gerard. El Gerard i el Merlí parlen del llibre que li va deixar la Mònica al Gerard i de la pensió del pare del Gerard, i el Merlí li diu que tingui moderació.

104 2

La Carmina aconsella al seu fill

A casa la Gina s'enfada amb el Gerard perquè s'ha començat a gastar els 200€, i ell li tira en cara que ha anat a parlar amb el Merlí, però que li ha sortit malament perquè aquest li dòna la raó. Mentrestant, el Bruno passa la nit al llit on ha dormit el Pol. L'Eugeni li explica al Toni que creu que el Merlí ha robat l'examen de català ja que tant el Bruno com el Pol han tret dos excel·lents. La Gina torna a l'institut enfadada pel que li ha dit al Gerard, el Merlí torna a intentar quedar amb ella donant-li el seu número, però la Gina el rebutja. El Toni crida al Bruno i al Pol al seu despatx per preguntar-lis per l'examen, però els dos neguen rotundament haver-lo robat o tenir alguna cosa a veure.

L'Eugeni li diu als professors que creu que ha sigut el Merlí el que ha robat l'examen, però tots es posicionen a favor del Merlí. El Bruno li explica al seu pare que sospiten d'ell per haver robat l'examen, i li diu que la seva àvia li va donar l'examen. Els Peripatètics també comenten els actes del Merlí ja que el Pol ho ha explicat. El Merlí va a veure a la seva àvia durant els assaigs. El Merlí està enfadat amb ella per donar-li l'examen. La Carmina li diu que ha de negar-ho rotundament i indignar-se perquè tothom pensi que es innocent i li diu que convençerà al Bruno perquè confessi que ha sigut ell. El Bruno es confronta amb el Pol per explicar lo del examen, i el Pol li diu que té sort que no ha explicat tot el que va passar. El Bruno enfadat marxa i quan es troba a la Tània, preguntant-li si el Pol sap que li agrada, la insulta i marxa.

El Merlí fa cas a la seva mare i s'indigna amb el Toni quan aquest l'acusa d'haver robat l'examen i amenaça en plegar. A casa, la Carmina intenta convèncer al Bruno perquè confessi ell per salvar al seu pare. El Bruno inicialment diu que no ho farà, però acaba acceptant. A classe, la Mònica es fixa en la samarreta del Gerard. El Merlí els hi explica als seus alumnes que serà l'últim dia que doni classe ja que no pot continuar mentre direcció pensi que ha robat un examen. El Merlí, però, continua amb la classe i llegeix els papers dels alumnes sobre la felicitat. Al Gerard li salten les alarmes quan escolta que algú ha dit que seria feliç amb la Mònica de Villamore. L'Eugeni i el Toni discuteixen sobre el Merlí, quan el Santi els hi diu que hi ha un alumne que vol parlar amb ells sobre l'examen. Més tard, el Toni va a veure al Merlí per dir-li que hi ha un alumne que ha confessat i li demana perdó per haver-lo acusat. La Gina es torna a trobar al Merlí i aquest finalment li diu que li agrada, però la Gina el torna a rebutjar.

104 3

El Joan salva al Merlí

El Pol està cuidant a la seva àvia fins que arriba el seu germà i els dos tornen a acabar discutint pel diners. El Merlí li dòna les gràcies al seu fill per haver confessat, però ell li confessa que no ha sigut ell el que ha confessat. En realitat ha sigut el Joan, que ho ha fet per salvar al Merlí, però a la seva mare li diu que ho va fer perquè el primer examen no li va anar bé. La seva mare li demana que no li expliqui res al seu pare però diu que ho sabrà igualment ja que el Toni els trucarà. A casa del Gerard, ell i la seva mare acaben fent les paus i li diu que li digui a la Mònica que li agrada, que a les noies els hi agrada sentir-ho, pensant en el que ha fet el Merlí amb ella. Durant el sopar a casa del Joan, el seu pare li torna a mencionar com serà el seu futur estudiant Dret, com va fer ell, però el Joan li diu que vol estudiar filología, fet que no li fa cap gràcia al seu pare. El Jaume va a parlar amb el seu fill per castigar-lo pel que ha fet amb l'examen, mentresant el Pol està mirant la foto que es va fer amb el Bruno. El seu primer impuls es esborrar-la, però finalment la guarda.

ElencEdit

Personatges PrincipalsEdit

  • Merlí Bergeron
  • Bruno Bergeron
  • Toni
  • Eugeni Bosch
  • Carmina Caludch
  • Gina Castells
  • Àvia
  • Berta Prats
  • Mireia
  • Joan Capdevila
  • Tània Illa
  • Mònica de Villamore
  • Pol Rubio
  • Marc Vilaseca
  • Albert
  • Gerard Piguillem
  • Laia
  • Glòria
  • Santi
  • Jaume
  • Óscar
  • Aurèlia

Amb la Col·laboració Especial deEdit

Personatges SecundarisEdit

ContinuitatEdit

  • El Pol descobreix la homosexualitat del Bruno
  • El Gerard descobreix que a un company seu també li agrada la Mònica
  • El Merlí li diu a la Gina que n'esta enamorat d'ella
  • El Joan confessa haver robat l'examen per ajudar al Merlí

FrasesEdit

Merlí: Cullons, el meu alumne preferit a casa meva i amb pijama!

Gina: Que coi fa un noi de la teva edat amb 200€?

Bruno: Som amics no?
Pol: Mentre no em toquis

Eugeni: Si algú m'ha robat l'examen, ho sabré quan vegi les notes

Merlí: És el meu mòbil, si tens un altre dubte, em truques. Així el Gerard no et veurà per aquí
Gina: M'ho pendré com una de les teves sortides de tó

Toni: (Al Pol) Has passat de suspèndre a treure un 10. No està malament
Pol: Estic contnent

Bruno: Han trobat a faltar una còpia de l'examen de català, sospiten de tu
Merlí: I perquè falta una còpia he ser jo qui l'ha agafat?
Bruno: La iaia em va donar l'examen
Merlí: La mare que la va parir!

Merlí: (A la Carmina) Tens els cullons d'un oficial prucià

Assistent de la Carmina: Ui, aqui no es pot fumar. Que t'importaria apagar el cigarro si us plau?
Carmina: Ai que ets maca. Per què no te'n vas a pendre pel cul?

Bruno: No erem amics tu i jo?
Pol: No com tu voldries

Bruno: Ets una pesada, en tots els aspectes!
Tània: M'estàs dient gorda?
Bruno: Si, t'estic dient que ets una puta gorda que no para de taladrar, gorda plasta!

MúsicaEdit

  • SUITE PER A VIOLONCEL EN DO MAJOR, J. S. Bach

Sona mentre el Jaume castiga al Joan i el Pol i la seva àvia miren una pel·lícula

CuriositatsEdit

  • Aristòtil va ser un filòsof i científic grec. Està considerat un dels pensadors més importants de la humanitat.
  • Aquest és el primer capítol en el que no apareix un Peripatètic (l'Iván Blasco) des de la seva introducció. Només es reptetiex a Els Escèptics, un altre cop amb l'Iván i a Boeci amb el Bruno Bergeron.