FANDOM

Eugeni Bosch
Interpretat per Pere Ponce
301 Eugeni
Informació
Edat: 55 anys
Residència: Barcelona
Occupació: Director de l'Institut Àngel Guimerà
Professor de Llengua i Literatura Catalana
Antic Cap d'Estudis
Descripció
Sexe: Home
Color del Cabell: Negre
Color dels Ulls: Negre
Relacions
Romàntiques: Mireia (nòvia)
Primera Aparició: Els Peripatètics
Última Aparició: Albert Camus

L'Eugeni Bosch és professor de Llengua i Literatura Catalanes. Té uns 55 anys, fa molts anys que es dedica a la docència i se sent el millor professor del claustre, o almenys és el més admirat fins que arriba el Merlí, que d'alguna manera li fa ombra. L'Eugeni és un professor a la clàssica: fa les classes convencionals, i es dedica sobretot als alumnes que responen i s'esforcen. Amb els que no treballen pot resultar despectiu; per això s'ha guanyat el pseudònim de "Hitler" entre els alumnes. És un home amb interessos culturals. No suporta que el Merlí vagi a la seva, i n'està gelós perquè sap connectar amb els alumnes d'una manera especial.

En la tercera temporada, és el nou director de l'institut, i ell i la Mireia són parella consolidada. L'Eugeni està pendent d'entregar el seu projecte de direcció per esdevenir definitivament director de cara als pròxims cursos. L'Eugeni estrenyerà els llaços de la seva relació amb el Merlí.

BiografiaEdit

Primera TemporadaEdit

Els Peripatètics

101 Eugeni

L'Eugeni s'enfronta al Merlí

Només conèixer al Merlí, l'Eugeni l'adverteix que vigili amb el Pol Rubio.

Al dia següent mentre està donant classe veu al Merlí emportant-se els alumnes a la cuina. Desprès de classe l'Eugeni es confronta al Merlí pels seus mètodes.

Plató

102 Eugeni

L'Eugeni accepta les disculpes del Merlí

L'Eugeni, juntament amb el Toni, li diu al Merlí que s'aparti de l'Iván ja que les classes les hi farà ell, però quan arriba a casa de l'Iván aquest no el deixa entrar. Al dia següent el Merlí li demana disculpes però el Eugeni marxa sense voler saber res d'ell.

Maquiavel

103 Eugeni

L'Eugeni discuteix amb el Merlí

L'Eugeni junt amb els demès professors es queixen al Toni ja que aquest li ha concedit al Merlí una sala per rebre als alumnes. El Toni ofereix als demès professors la opció de rebre també als alumnes però només ell es proposa, i aconsegueix convèncer a la Mireia per que l'ajudi. A la classe dels Peripatètics l'Eugeni reparteix les notes de l'últim examen i es posa en contra al Bruno i el Pol per les notes que han tret i per anunciar que en tres dies hi haurà un nou examen. El Merlí el va a veure per preguntar-li perquè ha suspès al Bruno i ell li diu que no ha assolit els continguts que entraven a examen. A això el Merlí li diu que les seves diferències no han de perjudicar al Bruno, i ell li respon que li digui al seu fill que estudiï més pel pròxim examen.

L'Eugeni està amb la Mireia esperant si ve algun alumne amb algun dubte com fan amb el Merlí però sense èxit. L'Eugeni mentrestant conta les còpies dels exàmens però li'n falta una. L'Eugeni li diu que es molt bona professora i comença a preguntar-li coses sobre la seva vida per iniciar una conversa, però ella marxa a fer una trucada.

Aristòtil

104 Eugeni

L'Eugeni parla amb la Glòria

L’Eugeni es queda parat al veure l’examen del Pol ja que totes les respostes són correctes, pel que li va a demanar a la Glòria quantes còpies de l’examen va fer. Ella li diu que en va fer 25, però l’Eugeni només en tenia 24. Ella li diu que l’únic que estava a la Sala de Profes era el Merlí. Al dia següent va a veure al Toni ja que el Bruno i el Pol han tret un 10 cada un i acusa al Merlí d’haver robat l’examen i donar-li al seu fill. Desprès comenta amb tot l’equip docent el conflicte amb l’examen, però ningú creu que hagi sigut el Merlí. Quan l’Eugeni torna a parlar amb el Toni, el Santi els interromp per dir-lis que hi ha un alumne que vol parlar amb ell sobre l’examen.

Sòcrates

105 Eugeni

L'Eugeni parla amb el Jaume

L’Eugeni li diu al Merlí que avui és el dia en que tornen els expulsats, entre ells el seu salvador. Ja que es fa amic dels alumnes perquè el salvin com va fer el Joan. El Merlí li contesta que ell es més popular entre els alumnes ja que li diuen el Hitler i marxa. L’Eugeni es reuneix amb el Jaume i li diu que no li tindrà en compte l’incident al Joan. També li diu que creu que el Merlí està adoctrinant als alumnes. L’Eugeni es troba al dia següent al pare del Joan a l’Institut. Aquest li diu que es vol queixar al Toni del Merlí, però l’Eugeni li diu que ho parli directament amb el Merlí.

Schopenhauer

106 Eugeni

L'Eugeni troba a la Berta fora

Quan surt al carrer troba a la Berta fumant i veu com de poc l’atropella una moto. Llavors la porta cap a l’Institut un altre cop. El Toni anuncia que la Berta serà sancionada, i ràpidament la reunió de professors es converteix en una lluita entre el Merlí i l’Eugeni. Al dia següent és llança amb la Mireia i li demana de fer una cervesa junts, però malauradament ella li diu que ha de fer moltes coses.

Guy Debord

108 Eugeni

L'Eugeni parla amb la Mireia

Quan els professors parlen del vídeo de la Mònica, l’Eugeni li dóna la raó en tot el que diu a la Mireia, clarament enamorat. Quan la Mireia explica que la cangur l’ha deixat tirada i que no podrà anar a recollir els nens de l’escola, l’Eugeni li proposa que hi vagi el seu marit, ja que també són fills seus, però la Mireia s’enfada i li diu que no s’involucri en temes que no li pertoquen. La Mireia li demana disculpes a l’Eugeni pel seu comentari i li explica el que li va dir el Merlí. Els dos professors neguen que pugui haver-hi res entre els dos, però acaben fent l’amor a casa l’Eugeni mentre la Mireia el pega amb exàmens per corregir.

Segona TemporadaEdit

Tercera TemporadaEdit

Walter Benjamin

301 Eugeni

L'Eugeni riu dels comentaris de la Silvana

L’Eugeni, ara director de l’Institut, organitza la foto de grup dels Peripatètics mentre presenta als dos professors nous; el Gabi i la Silvana. L’Eugeni riu dels comentaris de la Silvana, pel que la Mireia es posa gelosa. I quan aquesta el va a veure al seu despatx, director i cap d’estudis acaben fent l’amor al seu despatx

Adam Smith

302 Eugeni

L'Eugeni parla amb el Merlí

L’Eugeni, amb la resta dels seus companys, felicita a la Silvana per les seves idees a l’aula amb els Peripatètics. Quan l’Eugeni veu que el Merlí és confronta amb la Silvana, parla amb ell a soles, i li diu que està gelós de la Silvana i que té por de perdre als seus alumnes. El Merlí li diu que a ell li agrada la Silvana, fet que l’Eugeni nega i li diu que està molt bé amb la Mireia. Al dia següent, li demana a la Silvana que s’encarregui de la tutoria del treball de recerca de l’Iván, i ella accepta encantada. Llavors entra el Pau Vilaseca al seu despatx i li demana que li deixi més marge per entregar els seus deures. El petit li explica que no els ha pogut fer ja que el seu pare està en cadira de rodes i la seva mare a l’atur. L’Eugeni finalment accepta la proposta del Pau, fins que veu al pare dels Vilaseca a l’Institut i descobreix que l’ha enganyat. Quan li explica al Merlí, aquest li diu que li posi encara més deures al Pau.

Albert Camus

303 Eugeni

L'Eugeni parla amb el Merlí

L’Eugeni li explica al Merlí que la Silvana ha sigut la que ha ajudat als alumnes ja que el Merlí no hi era, i quan aquest marxa enfadat, li demana que parli amb tacte als alumnes sobre el suicidi. Però obviament no ho fa, es per això que renya al Merlí, però quan aquest ho comenta als demès professors, li donen la raò al Merlí. La Silvana i l’Eugeni discuteixen els mètodes del Merlí per donar classe, els dos coincideixen en que el Merlí te talent, però que s’ha d’adequar a les normes.

RelacionsEdit

RomàntiquesEdit

MireiaEdit

AparicionsEdit