FANDOM

Gerard Piguillem Castells
Interpretat per Marcos Franz
303 Gerard
Informació
Edat: 16 anys (1a temporada)
17 anys (2a temporada)
18 anys (3a temporada)
26 anys (Epíleg)
Residència: Barcelona
Occupació: Guia al CosmoCaixa
Descripció
Sexe: Home
Color del Cabell: Negre
Color dels Ulls: Marró
Relacions
Romàntiques: Mònica de Villamore (embolicats)
Oksana Casanoves (ex-nòvia)
Pares: Gina Castells (mare)
Família: Merlina Bergeron (germana)
Primera Aparició: Els Peripatètics
Última Aparició: Merlí Bergeron

El Gerard té 16 anys i és un insatisfet divertit. Mai té tot el que voldria i això el frustra. És extravertit, i no té gaire clar a què es vol dedicar a la vida, però la seva mare l'ha animat sempre a estudiar una carrera. El Gerard no té problemes per fer amistats, no és especialment tímid. Bé, amb les noies sí que ho és, i no se'n surt gens bé. S'enamora sovint, però elles no li corresponen, i això el porta a pensar que és lleig o que algun aspecte de la seva personalitat no els agrada. Senzillament, el Gerard és poc hàbil lligant. Té una relació bona amb la seva mare, d'una certa confiança, però també s'hi enfada sovint, ja que ella es fica massa en la seva vida. La mare el té sobreprotegit, i ell es deixa fer. Ja li va bé, perquè el Gerard és una mica immadur.

A segon de batxillerat, continua obsessionat amb la Mònica i, de sobte, ha de prendre una decisió important respecte a ella.

En la tercera i última temporada les seves sortides divertides animaran la classe. Ell i el Joan seran molt bons amics i faran de les seves.

BiografiaEdit

Primera TemporadaEdit

Els Peripatètics

101 Gerard

El Gerard es posa content a classe del Merlí

El Marc es troba al Merlí al lavabo abans de classe i es sorprèn al veure les seves peculiaritats. Durant la classe del Merlí explica que sempre li agrada algú però que mai es fixen en ell. El Merlí li respon que poder hi ha alguna noia que abans d'anar a dormir pensa en ell, cosa que el fa molt feliç.

Plató

102 Gerard

El Gerard durant la classe del Merlí

Al Gerard li agraden molt les classes del Merlí, fins i tot diu que li agradaria tenir més hores a la setmana. Durant una de les classes el Gerard intenta contribuir al poema, però sense saber molt bé el que diu. El Gerard li explica a la seva mare tot el que ha fet el Merlí i es queda impressionada, acte seguit es penedeix d'haver-ho fet al saber que anirà a parlar amb ell per felicitar-lo.

Maquiavel

103 Gerard

El Gerard s'enamora de la Mònica

Durant una de les classes el Merlí li fa una pregunta al Gerard, però aquest es fa un embolic sense saber el que està dient. Llavors la Mònica arriba a la classe i el Gerard s'enamora completament. Durant el pati el Gerard està molt distret perquè no deixa de pensar en la Mònica. El Pol, el Marc i el Joan li diuen que vagi a parlar amb ella i ho fa, però sense gaire èxit. Llavors li aconsellen que vagi a parlar amb el Merlí perquè segur que el podrà ajudar. Llavors va a veure al Merlí per demanar-li ajuda, aquest li pregunta si no li pot demanar ajuda al seu pare i li explica que els seus pares estan separats i que la seva mare ho ha passat molt malament per culpa del seu pare i que ara ja no hi té relació. El Merlí diu que l'ajudarà amb la Mònica i li dóna una frase per que s'aprengui.

El Gerard s'emporta la frase i la repassa a casa fins que arriba la seva mare i llavors l'amaga. La seva mare li explica que ha anat a veure al Merlí però al Gerard no li fa molta gràcia fins que li diu que no li ha explicat res, que només ha anat a dir-li que estava contenta amb les seves classes. Llavors el Gerard li explica que hi ha una noia nova a classe i de seguida la Gina veu que està enamorat. També li diu que li ha explicat al Merlí, per sobre, el divorci, però la Gina li diu que no pot anar explicant els seus afers personals als professors. El Gerard li diu que no ha entrat en detalls i que el Merlí li envia ànims. Arriba el moment del Gerard, i durant la classe recita la frase que el Merlí li ha fet aprendre, i com havia predit el Merlí fa que la Mònica es fixi en el Gerard i li deixa un llibre. Acte seguit li agraeix al Merlí la seva ajuda.

A casa mentre llegeix el llibre de la Mònica la seva mare li pregunta com ha anat, i ell li explica que ha sigut gràcies al Merlí que hagi parlat amb la Mònica.

Aristòtil

104 Gerard

El Gerard a casa seva

A casa el Gerard li explica a la seva mare que el seu pare ha decidit ingressar-li la seva pensió a la seva conta en comptes de a la de la seva mare, fet que la fa enfadar. El Gerard, li diu que aquests diners són seus i que els vol per ell. Ell va a veure al Merlí per preguntar-li pel llibre de la Mònica i ell li explica que la seva mare l’ha anat a veure, li diu que creu que té raó però que vagi amb moderació. A casa el Gerard està enfadat perquè ha anat a parlar amb el Merlí i li diu que el Merlí li ha donat la raó. Durant la classe el Merlí llegeix els papers anònims dels alumnes sobre la felicitat,i quan escolta que hi ha algú més que li agrada la Mónica de Villamore comença a buscar sense èxit a l’autor. A casa, arriba a un acord amb la seva mare pel tema dels diners. Llavors li diu a la seva mare que hi ha algú més interessat en la Mònica.

Sòcrates

105 Gerard

El Gerard es queixa del Merlí

El Gerard suspèn l’examen de filosofia i es queixa a la seva mare ja que s’ho sabia tot. Ella decideix anar a parlar amb el Merlí, que li posa un 7. Ell presumeix de la nota davant la Mònica fins que el Merlí li diu que no li farà més classe, ja que ha aconseguit la nota que volia. Desprès de classe va a parlar amb el Merlí i li demana que el suspengui. El Merlí accepta i li diu que no li demani a la seva mare que li tregui les castanyes del foc.

Schopenhauer

106 Gerard

El Gerard parla amb la seva mare

El Gerard i el Marc discuteixen sobre un treball, però el Gerard només té ulls per la Mònica així que va a parlar amb ella. El Gerard li torna el llibre que li va deixar i ella li proposa anar a casa seva per fer els dos junts el treball de filosofia. Quan el Gerard arriba a casa li explica. Al seva mare que el Merlí està embolicat amb la Laia. Quan torna, es troba el Merlí parlant amb la seva mare i li expliquen que estan organitzant una sortida al CosmoCaixa. El Gerard li explica al Pol que queda amb la Mònica i ell li dóna consells. El Gerard va a casa de la Mònica amb ganes de conèixer-la millor, però ella està més pendent del treball. Un cop acabat el treball, el Gerard intenta parlar amb la Mònica, però quan surt el tema dels toros, ja que tenen postures diferents, acaben discutint i la Mònica el fa fora de casa. El Gerard, deprimit, li explica al Merlí que no pot estar amb la Mònica ja que li agraden els toros. El Gerard li demana perdó a la Mònica i acorden acabar el treball a l’Institut.

Foucault

107 Gerard

El Gerard parla amb la seva mare

El Gerard arriba a casa i es troba un preservatiu obert entre el sofà. Durant la classe d’Educació Física li explica al Marc que creu que la seva mare té nòvio i que no li fa cap gràcia. Llavors en el vestuari, el Pol li pregunta com li va amb la Mònica, i ell diu que van a poc a poc. Llavors el Pol li diu que ja es hora de que el desvirgui, i el Gerard intenta fer creure a tothom, sense gaire èxit, que ja es va estrenar durant l’estiu. El Gerard li diu a la seva mare que creu que té nòvio, i ella li confirma. Però el Gerard no vol escoltar els detalls. El Gerard se’n riu del pírcing del Joan, però aquest li contesta que el seu pare li va posar les banyes a la seva mare i que ell no se’n va riure.

Guy Debord

108 Gerard

El Gerard passa vergonya

Durant la visita al CosmoCaixa, veu com la seva mare es presenta a la Mònica, dient-li que tenia ganes de conèixer-la, fent passar vergonya al Gerard. Quan està sol amb la Mònica, comença a parlar amb ella i es decideix a llançar-se, però la Mònica el rebutja. Llavors descobreix el vídeo de la Mònica i s’enfada amb el Pol per tenir-lo i enviar-lo. El Gerard s’enfada amb els seus companys perquè s'estan rient d’ell, fins al punt que està apunt de donar-li un cop de puny al Bruno, si no fos perquè el frena el Pol. El Gerard busca a la Mònica per animar-la. Li demana perdó pel que ha passat al CosmoCaixa, i li diu que vigili i no es deixi tornar a gravar vídeos d’aquesta manera, ja que dona mala imatge seva. Mentre ho diu, el Gerard se n’adona de que no ho està arreglant i aconsegueix que la Mònica marxi enfadada. El Gerard li explica a la seva mare que està enfadat amb ella pel comentari que li ha fet a la Mònica i li diu que no té gens de ganes de conèixer al seu nou nòvio. El Marc intenta parlar amb ell, però el Gerard no fa més que queixar-se dels seus problemes. Quan la Mònica torna a classe inicia una onada de despullaments per solidaritzar-se amb ella.

Epicur

109 Gerard

El Gerard es disculpa amb el Marc

Durant la classe, el Merlí li pren el mòbil i li diu que fins que no vingui la seva mare a buscar-lo no li tornarà. Quan arriba a casa li explica a la seva mare i li demana que vagi l’endemà a buscar-lo. Durant la festa busca a la Mònica per llançar-s’hi però no la troba, en canvi veu al Joan i li explica els gustos de la Mònica. El Gerard beu durant el Jo Mai Mai quan pregunten qui està enamorat d’algú de la taula, pensant en la Mònica. Quan troba a la Mònica sola, es disposa a llançar-se, però ella li explica que el Merlí i la seva mare estan junts, ja que el Marc els ha vist. Al principi no s’ho creu i li diu que el Marc s’ho ha inventat, però se n’adona de que es veritat i li fot un cop de puny al Marc. A l’hospital, el Pol li diu que no torni a tocar al Marc, llavors aquest li demana perdó al seu amic. El Gerard quan veu al Merlí li diu que no el vol com a nòvio de la seva mare.

Els Escèptics

110 Gerard

El Gerard obre els ulls

El Gerard arriba a classe i tots riuen perquè el Merlí està sortint amb la seva mare i quan el Merlí comença la classe ell se li confronta, però el Merlí fa com si res. El Gerard arriba a la sala de professors i li diu al Toni que el Merlí està embolicat amb la seva mare i que no el vol com a professor. El Gerard s'enfada amb el Merlí i li diu que no tornarà a les seves classes, al que el Merlí li diu que s'haurà d'aguantar i que si no vol veure'l a casa seva que vagi a viure amb el seu pare. El Gerard arriba a casa i segueix ignorant a la seva mare, però a la Gina se li acaba la paciència i aconsegueix parlar amb el seu fill, però ell està enfadat pel fet de que no li haguessin dit res abans, ja que es sent enganyat. El Gerard fa enfadar a la seva mare traient al seu pare en la conversa i la Gina li fot una bufetada i acte seguit el Gerard anuncia que marxa a viure amb el seu pare. Al dia següent, el Gerard li explica al Marc que avui dormirà amb el seu pare. La Mònica li pregunta al Gerard com està i ell li explica que ha anat a viure amb la seva mare. Desprès li diu que desitjaria que no li hagués explicat mai res al que ella s'enfada dient que no es culpa seva i li diu que a vegades es molt infantil i marxa enfadada. Mentre està a casa del seu pare, la Gina li pregunta per missatge com està i ell li diu que molt bé ja que està amb el seu pare. El Gerard li demana ajuda al Marc ja que no li queden calçotets i el seu pare s'ha passat tota la nit intentant criticar a la Gina, També li demana si pot dormir a casa seva ja que no suporta més al seu pare. El Gerard va a casa del Merlí per parlar amb ell, però només hi troba al Bruno, que li diu que no li molesta l'actitud del seu pare, perquè no el podrà canviar. També li diu que està molest perquè no es va poder embolicar amb la Mònica i li diu que hauria de deixar-los ser feliços. El Gerard arriba a casa per sorpresa de la Gina i el Merlí, i sense dir res s'asseu entre els dos, acceptant finalment la seva relació.

Els Sofistes

111 Gerard

El Gerard rep a la seva mare

L'Eugeni arriba a la classe dels Peripatètics, però per sorpresa seva, es troba un paquet amb una caca a dins. El Toni i el Merlí es presenten a la classe per esbrinar qui ha sigut el responsable, però com que ningú reivindica l'acte el Toni decideix castigar-los a tots fent-los venir a netejar el pati, i que cada dia desprès de classe s'hauran de quedar a escombrar. El Merlí en canvi els renya perquè no s'han defensat com cal. Amb aquesta excusa, els hi explica els Sofistes, que eren capaços de convèncer a qui sigui de qualsevol cosa. La Gina és presenta a l'Institut i anuncia al seu fill que és la nova presidenta de l'AMPA, fet que no li fa cap gràcia. Mentre el Merlí explica els sofistes als alumnes i crea un debat entre tots els Peripatètics sobre els estudis i la feina. I tot hi estan tant entusiasmats que aconsegueix que desprès de sonar al timbre, ningú s'aixeca per acabar el debat.

Segona TemporadaEdit

Tercera TemporadaEdit

Walter Benjamin

301 Gerard

El Gerard riu del Marc

El Gerard s’enriu de la situació del Marc a casa, i aquest s’enfada amb ell. Més tard, el Joan critica al pare del Marc, i el Gerard riu dels comentaris del Joan, fet que fa que el Marc s’enfadi encara més.

Adam Smith

302 Gerard

El Gerard parla amb el Joan

El Gerard fa de capità d’un dels equips del concurs d’Història de la Silvana. Més tard, quan els Peripatètics comenten el concurs de la Silvana, el Gerard comenta als seus companys que el Merlí i la seva mare han tallat. El Gerard li explica al Joan que les seves mares han parlat del comportament del Joan, fet que no li fa cap gràcia.

Albert Camus

303 Gerard

El Gerard a classe

Quan els Peripatètics comenten els comentaris del Merlí sobre la religió, el Gerard fa broma sobre l’Esgèsia fet que no li fa cap gràcia a l’Oliver.

Karl Marx

3x04 Gerard

El Gerard i el seu portàtil nou

El Gerard accepta fer una festa amb el Joan quan aquest li proposa. Llavors li ensenya al seu amic el nou ordinador portàtil que el seu pare li ha comprat. El Gerard farda del seu nou portàtil amb els seus companys i de com de car és. Llavors quan estan tots al parc, deixa en rídicul al Marc dient-li que té polls. A la classe del Gabi, llegeix un poema de Lorca, però diu que el poema està malament al veure que es repeteix diverses vegades la frase “a las cinco de la tarde”, fet que fa que els seus companys i el Gabi riguin d’ell. El Gerard arriba a la festa i comenta amb el Joan l’actitud del Marc. La festa acaba en una baralla entre els Peripatètics i un grup de joves que reclamen el seu sofà fins que arriba la policia i els Peripatètics marxen. Al matí següent descobreix que li han robat l’ordinador i li explica al Merlí, que anuncia que investigaràn qui n’és el responsable. A casa, la Gina intenta comfortar al seu fill, quan li pregunta si ha sigut el Marc qui li ha robat ja que no és porten tan bé com abans. El Gerard li diu que és impossible, però ho comença a questionar.

Hannah Arendt

305 Gerard

El Gerard ignora a la Mònica

El Gerard li llegeix al Merlí la carta que te preparada pels seus companys sobre el robatori i llavors llegeix la carta als seus companys, demanant que li tornin l’ordinador, que no s’enfadarà i que no cal ni que li demanin perdó. Després de classe, la Mònica parla amb ell i li demana si li pot deixar els deures de castellà, però el Gerard es nega ja que no vol fer la feina dels demès. El Gerard intenta posar pau quan veu que el Marc pega al seu germà, però només aconsegueix fer-lo enfadar més. Ell i la Oksana discuteixen sobre els actes del Merlí quan ella li confessa que avui és el seu aniversari però que no vol que ningú ho sàpiga. La Mònica i el Gerard estàn al magatzem dibuixant els seus noms en la paret, i quan la Mònica li diu d’anar a prendre alguna cosa els dos sols, el Gerard li diu que no.

Kierkegaard

306 Gerard

El Gerard torna a casa

El Gerard i el Joan estan fumant al lavabo quan arriba el Pol i els hi dóna una altre bossa de marihuana. Els dos joves decideixen anar a la classe del Merlí fumats, però no poden parar de riure durant la classe i aconsegueixen que el Merlí els faci fora de classe. Els dos van al pati, quan el Gerard es queixa de que es nota la mà estranya. Llavors acaben decidint masturbar-se per veure’s els “soldadets” pel microscopi, i mentre ho estàn fent, l’Eugeni arriba al laboratori i els enxampa. Els dos joves corren per tot l’Institut, però l’Eugeni els acaba atrapant i els porta al seu despatx per renyar-los. La Gina li demana explicacions al Gerard ja que el Merlí els ha fet fora de classe, però el Gerard li diu a la seva mare que deixi de controlar-lo. El Gerard continua notant malament la seva mà i amenaça a la seva mare en marxar a viure amb el seu pare si continua així i marxa de casa. Al parc, el Gerard es comença a posar nerviós pensant que la seva mare l’està espiant. El Gerard es comença a despullar i marxa corrents. Acaba a casa, picant a la porta i despertant a la seva mare. El Gerard nerviós, espanta a la seva mare, que l’intenta calmar i el porta a l’hospital. A l’hospital els metges detecten que ha patit un brot psicòtic induït pel cannabis, i el seden mentre li fan anàlisis. La seva mare el va a veure i li diu que ara ja està bé mentre segueix sedat. El Gerard torna a casa la nit següent, i al matí li diu a al seva mare que està molt espantat pels medicament que s’ha de pendre. El Merlí arriba per veure com està i el Gerard li diu que té por de que li torni a passar i que no vol anar a l’Institut.

RelacionsEdit

RomàntiquesEdit

OksanaEdit

MònicaEdit

AmicsEdit

MarcEdit

FamiliarsEdit

GinaEdit

GaleriaEdit

Podeu trobar una galeria més completa de Gerard Piguillem here.

AparicionsEdit