FANDOM

Iván Blasco
Interpretat per Pau Poch
303 Iván
Informació
Edat: 16 anys
Residència: Barcelona
Occupació: Estudiant
Descripció
Sexe: Home
Color del Cabell: Negre
Color dels Ulls: Negre
Relacions
Romàntiques: Alicia (embolicats)
Abril (embolicats)
Berta Prats (enamorat)
Pares: Míriam Blasco (mare)
Primera Aparició: Els Peripatètics
Última Aparició: Sant Agustí

L'Iván està matriculat a primer de Batxillerat, encara que es passi els dies tancat al seu pis, que ha convertit en la seva cova. S'ha tancat a casa i no s'atreveix a trepitjar el carrer. L'exterior s'ha convertit en una agonia i un perill per a ell i passa els dies al pis, on conviu amb la Míriam, la mare, la persona amb qui té el vincle emocional més fort. De fet, l'única persona amb qui manté un vincle fins que es planta a la seva vida el Merlí, el nou professor de Filosofia de l'institut. Els especialistes li han diagnosticat un principi d'agorafòbia, però ell no vol parlar amb psicòlegs. Se sent decebut i completament desconnectat de la societat que l'ha envoltat fins ara. No es canvia gaire de roba, no es talla els cabells, no neteja el que embruta, no vol saber res de ningú. A classe era considerat un friqui.

Al segon curs, l'Ivan està tot just intentant trobar el seu lloc a dins del grup de classe. Es farà molt amic de l'Oliver, però és massa susceptible.

En la tercera i última temporada encara està obsessionat amb la Berta, que sembla que li fa més cas però no s'atreveix a fer cap pas.

BiografiaEdit

Primera TemporadaEdit

Els Peripatètics

101 Iván

L'Iván li obra la porta al Merlí

L'Iván segueix tancat a casa seva i la seva mare s'ha deixat les claus a dintre i no pot entrar. A tot això arriba el Merlí per ajudar-lo i la seva mare el deixa amb el Merlí. El Merlí l'intenta convençer perquè obri la porta i finalment l'Ívan accedeix i el deixa passar.

Plató

102 Iván

L'Iván segueix les ordres del Merlí

Seguint les ordres del Merlí, ignora al Eugeni i no li obra la porta quan ve per donar-li classes. L'Iván comença les classes de filosofia amb el Merlí i aquests comencen amb el mite de la caverna de Plató fent referència a com està vivint.

Maquiavel

103 Iván

L'Iván torna a parlar

El Merlí torna a casa seva per donar-li classes però es troba el pis desendreçat. Quan el Merlí li diu que encara pertany al món dels vius l'Iván se'n va del menjador i el Merlí aprofita per robar-li l'ordinador. Llavors li diu que no li tornarà fins que netegi el pis.

Quan el Merlí torna es troba el pis net i l'Iván ràpidament li demana l'ordinador a través d'un missatge en una llibreta. El Merlí intenta iniciar una conversa amb ell però només li respon a través de la llibreta. El Merlí li diu que li agradaria anar a veure a la Gina en comptes de perdre el temps amb ell i l'Iván li diu que només te una vida, ara ja sense llibreta. La seva mare arriba tard i s'alegra quan veu que el pis està net. L'Iván li explica el cas d'un home al que van tancar 30 per un crim que no va cometre. La seva mare veient que torna a parlar li agafa la mà emocionada.

Sòcrates

105 Iván

L'Iván comença a progressar

El Merlí aconsegueix convèncer a l’Iván perquè surti al carrer, però li dóna un atac de pànic. Finalment la seva mare els veu i l’ajuda a tornar fins a casa, desprès de confrontar-se al Merlí pels seus actes. La Míriam li diu al seu fill que el Merlí tornarà ja que l’està ajudant però l’Iván no el vol ja que no vol sortir al carrer

Schopenhauer

106 Ivan

L'Iván enfadat amb el Merlí

L’Iván torna a ser fora de casa i l’únic que vol es tornar a entrar, però al Merlí li preocupa més saber qui són els seus amics. L’Iván enfadat pels comentaris del Bruno, li diu al Merlí que està jugant amb ell i que se n’està aprofitant. L’Iván no deixa entrar al Merlí, però escolta com aquest li demana perdó i li regala un mòbil

Guy Debord

108 Iván

L'Iván surt sol al carrer

Al carrer, amb el Merlí, aquest li diu que la seva mare és molt guapa. Llavors l’Iván enfadat li pregunta si vol res amb la seva mare, però el Merlí li contesta que no i que de fet ja té nòvio. Llavors s’enfada amb la Míriam i la contesta malament quan aquesta arriba a casa pel fet de pensar que té un nòvio. Al dia següent, encara enfadat, li tira en cara a la seva mare que tingui un nòvio, però ella li diu que té tot el dret del món. L’Iván li diu que l’està deixant sol mentre està tancat a casa per viure la vida, i li diu que si vol seguir vivint així es cosa seva, però que no la arrastri també. L’Iván, sol, decideix sortir per la seva conta al carrer. S’apunta en una mà: “Ningú et mira” per recordar-se a si mateix que ningú l’esta mirant. L’Iván acaba al bar de la seva mare, que s’espanta al veure al seu fill a casa. L’Iván li diu que si vol pot portar al seu nòvio a casa, però ella li diu que no li cal, i que per ella, l’important es que torni a l’Institut.

Epicur

109 Ivan

L'Iván es talla els cabells

L'Iván i el Merlí parlen de la vida i les desgràcies de l’Iván quan el Merlí li diu d’anar caminant fins a l’Institut, però l’Iván es nega. Al dia següent, l’Iván i el Merlí es troben al Marc que els hi explica els problemes que tenen a casa. També li proposa venir a la festa del Pol. L’Iván li demana a la seva mare que li talli els cabells per poder anar a la festa. Ella accedeix però li diu que si el Merlí no li dóna permís no li deixarà. I quan li demana permís al Merlí, aquest es nega, dient-li que no s’ha d’anar tant ràpid. Els dos pugen al terrat a parlar i l’Iván li explica que de gran vol ser polític.

Segona TemporadaEdit

Tercera TemporadaEdit

Walter Benjamin

301 Ivàn

L'Iván a classe

Abans de classe la Mònica es fixa en que ara porta camisa i li diu que li queda molt bé. Llavors durant la classe del Merlí, explica que la Silvana és molt bona professora. L'Iván arriba al magatzem on la Berta va escriure el seu nom a la paret, durant la classe de la Silvana i no li treu la vista de sobre a la Berta.

Adam Smith

302 Iván

L'Iván intenta fer les paus amb el Merlí

Quan el Merlí porta als Peripatètics a la cuina, l’Iván qüestiona els seus actes, ja que no entén els seus motius. Durant la classe del Merlí, la Silvana se’l emporta i li diu que serà la seva nova tutora del treball de recerca. Quan li explica al Merlí, però, aquest és sent traït i marxa enfadat. L’Iván el va a veure a casa seva per fer les paus, i li explica que el seu treball tracta el bulling a les aules, i que és titularà, “Perquè hi ha tants fills de puta a les aules”. El Merlí li diu que acceptarà ser el seu tutor, però l’Iván li diu que la seva tutora és la Silvana. EL Merlí enfadat el fa fora de casa i l’Iván li diu que al pas que va acabarà sol.

Albert Camus

303 Iván

L'Ivan parla amb l'Oliver

L’Iván va de camí a l’Institut, quan es troba a la Tània i la Berta i segueixen junts el camí. L’Iván els hi proposa una ruta alternativa per arribar més aviat, fet que no li fa molta gràcia a la Berta. El grup arriba a un carrer on la Berta descobreix que hi ha un home penjat d’una brana. Els alumnes s’espanten pensant el pitjor i finalement, veuen com l’home es tira del balcó al buit. A l’Institut, la Silvana li dòna l’opció de marxar a casa, però decideix quedar-se. I quan la Tània marxa a classe, es queda sol amb la Bert. L’Iván intenta apropar-se a ella, però justament arriba la seva mare que se l’endú sense dir res. L’Oliver li explica el que li ha passat amb el Merlí i li diu que aprofiti per anar a veure la Berta i així parlar amb ella. Abans de marxar, l’Iván passa pel magatzem i escriu el seu nom al costat d’on la Berta va dibuixar el seu. Marxant de l’Institut, renya al Merlí pels seus comentaris cap a l’Oliver, però el Merlí marxa en taxi per no tenir que discutir amb ell. Llavors va a veure a la Berta, tal i com li ha di tl ‘Oliver. Però la seva visita no acaba bé , ja que nomès arribar, la Berta li diu que és culpa seva que presenciessin l’accident ja que va ser ell qui va proposar la ruta. L’Iván li diu que no és disculparà per passar per allà i com que comencen a discutir marxa de casa. Ell i la seva mare parlen de l’epoca en que l’Iván estava tancat a casa i de que si mai va pensar en el suicidi. Li explica que si que ho va a arribar a pensar, però que mai ho hauria fet. Més tard, es troba amb la Tània i la Berta al lloc de l’accident on deixen una flor blanca en un memorial que li han dedicat, en senyal de dol.

Karl Marx

3x04 Iván

L'Iván a classe

L’Ivan fa callar al Gerard quan se’n riu del Marc per tenir polls. Desprès l’Iván parla amb el Marc per dir-li que el Gerard només es reia d’ell i que no pensa que tingui polls. Li pregunta per la seva relació amb el Gerard i li explica que ja gairebé no es parlen perquè n’està molt cansat del seu comportament. Arriba la nit i l’Iván va a la festa del Joan. Allà s’intenta apropar a la Berta i li pregunta que si l’està evitant. Ella ho nega, però se la veu clarament incòmode pel fet d’estar els dos sols. Quan es descobreix que li han robat l’ordinador al Gerard, l’Iván li pregunta al Marc si ha sigut ell, però el Marc ho nega rotundament.

Hannah Arendt

305 Ivan

L'Iván riu del Gerard

L’Iván fa broma de que no cal que parlin del Nil ja que a classe ja tenen a un nen, el Gerard.

RelacionsEdit

FamiliarsEdit

MíriamEdit

AmicsEdit

OliverEdit

PolEdit

AparicionsEdit