FANDOM

Jaume Capdevila
Interpretat per Jordi Martínez
302 Jaume
Informació
Estat: Mort
Causa de la Mort: Càncer
Episodi de la Mort: Heidegger
Residència: Barcelona
Occupació: Advocat
Descripció
Sexe: Home
Color dels Ulls: Blau
Relacions
Romàntiques: Aurèlia Bonet (dona)
Fills: Joan Capdevila
Primera Aparició: Aristòtil
Última Aparició: Heidegger

El Jaume era el pare del Joan Capdevila. És advocat, té les coses molt clares, sap què vol per al seu fill. A ell li va costar molt arribar on és, i té intenció d'ajudar molt el Joan a tenir un camí més fàcil. Té unes idees conservadores.

BiografiaEdit

Primera TemporadaEdit

Aristòtil

104 Jaume

El Jaume parla amb el seu fill

Durant un dels sopars familiars, el Jaume, torna a mencionar que el seu fill estudiarà Dret, com va fer ell, però el Joan li contesta que li agradaria fer filologia, fet que no li fa gaire gràcia. Quan el Joan marxa enfadat per la actitud del seu pare, li pregunta a la Aurèlia el que li passa i ella li explica el que ha fet, robar un examen de català. Llavors va a la seva habitació per dir-li que està castigat.

Sòcrates

105 Jaume

El Jaume es queixa al Merlí

El Jaume queda amb l’Eugeni per parlar de l’incident del seu fill. L’Eugeni però li explica que creu que el Merlí pugui estar adoctrinant als alumnes i que per això el Joan va robar l’examen. A casa, el Jaume li pregunta al seu fill pel Merlí. El Joan li diu que és el millor professor que ha tingut mai, al que li contesta que és ja que el Merlí es fa amic dels professors, però el Joan ho desmenteix. A la nit, li agafa els apunts al seu fill per saber què és el que el Merlí els hi ensenya i no li agrada el què veu. Al dia següent va al Institut per parlar amb el Merlí. Li diu que està adoctrinant al seu fill en contra dels seus valors i que està estrany últimament. Finalment li diu al Merlí que no li renti el cervell i marxa enfadat. El Jaume li diu al seu fill que sap que acabarà amb un despatx d’advocats com ho van fer ell i el seu pare, tot i que no és el que vol el seu fill.

Foucault

107 Jaume

El Jaume enfadat amb el seu fill

Quan el Jaume arriba a casa, el seu fill li diu que ha tret un excel•lent a castellà. Justament en aquest moment el truquen de la feina. Un cop penja, la seva dóna li repeteix les bones notícies, però ell no fa cas, dient que es la seva obligació treure excel•lents. Ell i l’Aurèlia discuteixen sobre la maqueta del seu pare i arriben a la conclusió que ha sigut el Joan així que parlen amb ell, però quan veuen que s’ha fet un pírcing, la maqueta passa a un segon pla. Els dos s’enfaden amb ell, però el Joan els hi diu que està fart de que no el deixin pensar per si mateix. L’endemà li diu al seu fill que estarà sense mòbil i setmanada fins que no es torni a portar bé.

Epicur

109 Jaume

El Jaume parla amb la seva dona

L’Aurèlia li explica que el Joan anirà a casa d’una amic a estudiar i que dormirà allà. Inicialment ell no hi està d’acord, però ella l’acaba convencent.

Segona TemporadaEdit

Tercera TemporadaEdit

Adam Smith

302 Jaume

El Jaume discuteix amb el seu fill

Ella i el seu marit, escolten com el Joan està amb la Oksana. Quan finalment aquesta marxa, criden al Joan i el renyen pel seu comportament. El Joan, però, no vol escoltar als seus pares i marxa a la seva habitació desprès de dir-los que seguirà fent el que ell vulgui. El Joan es confronta als seus pares, ja que la seva mare ha parlat amb la Gina sobre ell. EL Jaume li diu que des de que la Mònica el va deixar, està insuportable, fet que fa enfadar encara més al Joan fins que el Jaume li fot una bufetada.

Karl Marx

3x04 Jaume

El Jaume recull al seu fill de la comisaria

El Jaume arriba a la comissaria ja que el Merlí l’ha avisat de que han detingut al Joan. S’emporta al seu fill a casa, on l’Aurèlia els espera desperta. El Jaume li diu al seu fill que està decebut pel seu comportament i ell li respòn que a tothom se li pot escapar la mà.

RelacionsEdit

RomàntiquesEdit

AurèliaEdit

FamiliarsEdit

JoanEdit

AparicionsEdit