FANDOM

Merlí Bergeron
Interpretat per Francesc Orella
201 Merlí
Informació
Edat: 55 anys
Residència: Barcelona
Occupació: Professor de Filosofia
Descripció
Sexe: Home
Color del Cabell: Blanc
Color dels Ulls: Marró
Relacions
Romàntiques: Gina Castells (nòvia)
Laia (embolicats; acabada)
Míriam Blasco (embolicats)
Bàrbara (ex-dona)
Fills: Bruno Bergeron
Pares: Carmina Calduch (mare)
Primera Aparició: Els Peripatètics
Última Aparició: Boeci

El Merlí es professor de filosofia, culte, de moral pròpia, un home que va a la seva, seductor i amb una vida sexual intensa. D'afilat humor negre, resulta irritant, mordaç i irònic per a la resta de professors, però no per als seus alumnes, que el troben original, divertit i estimulant. Té un fill, el Bruno, de 16 anys, amb qui vol recuperar la relació aprofitant que la mare del noi es trasllada a treballar a l'estranger. El Merlí no vol problemes, vol solucions; és un home que tira pel dret i diu sempre el que pensa. Això provoca incomoditat en els altres, especialment els companys del claustre de professors de l'Institut Àngel Guimerà.

A la segona temporada, al Merlí se li complica força la vida en tots els àmbits: a casa, amb la parella i a la feina. Però l'os més dur de rosegar per a ell és la Coralina, la nova cap d'estudis de l'Institut.

BiografiaEdit

Primera TemporadaEdit

Els Peripatètics

101 Merlí

El Merlí aconsegueix seduir a la Laia

El Merlí es troba sense casa, visquent amb la seva mare, cuidant el seu fill desprès de que la Bàrbara marxi a Ítalia. Per sort li arriba una bona notícia al Merlí, ha trobat feina de professor substitut de filosofia. En el seu primer dia descobreix que serà el professor del seu fill. En la classe fa passar vergonya al Bruno però deixa al·lucinats a la resta dels alumnes pels seus mètodes poc ortodoxos.

Desprès de classe es troba a la Laia i l'Albert i comença a flirtejar amb la Laia i llavors ella el va a buscar per dir-li que deixi de fer aquests tipus de comentaris. Al dia següent el Merlí es presenta a classe amb un gos per apropar-se a la Laia. A classe el Merlí pregunta per l'Iván i els alumnes li diuen que es una mica raret. Just desprès de revelar que es el pare d'en Bruno s'emporta als alumnes a la cuina per fer classe allà.

Quan l'Eugeni li suggereix que mantingui les distàncies amb els alumnes, el Merlí descobreix que el Eugeni li farà el seguiment al Iván, ja que te agorafòbia i no pot sortir de casa. El Merlí va a parlar amb el Toni per intentar fer ell el seguiment de l'Iván en comptes de l'Eugeni, però al veure que no aconseguirà canviar d'opinió al Toni decideix intervenir-hi.

La Laia li comenta al Merlí que el gos es troba perfectament i quan el Merlí li diu que no es pot fer càrrec d'ell ella s'ofereix a quedar-se'l i decideixen quedar els dos per passejar als gossos. El Merlí arriba a casa de l'Iván i es troba a la seva mare al replà i la enganya dient-li que es ell el professor de reforç. La mare de l'Iván marxa a treballar i es queda el Merlí sol amb l'Iván a casa. Finalment el Merlí convenç al Iván perquè li obri la porta i el deixi entrar. A casa la Laia, finalment el Merlí aconsegueix seduir-la.

Plató

102 Merlí

El Merlí rep bronca d'en Toni

Enmig de classe en Santi l'interromp per dir-li que en Toni i l'Eugeni volen parlar amb ell. Els dos li diuen al Merlí que no torni a veure al Iván ja que serà el Eugeni el que li doni les classes i li demanen que no es salti més normes, pel que decideix que ell i els Peripatètics faran trampa al certamen literari. El Merlí explica als seus alumnes que la classe sencera escriurà un poema però que només el firmarà un.

Desprès de classe el Merlí es troba a la Laia i aquesta li diu que la seva relació s'ha acabat. Llavors s'avança al Eugeni i convenç al Iván perquè no deixi entrar al Eugeni a casa.

Al dia següent el Toni li explica que l'Iván només voldrà fer classes amb ell, i el Merlí fa veure que no en sap res i acaba agafant ell les classes de l'Iván. Llavors es troba amb la Laia i li demana de venir a casa seva, però ella li diu que ha quedat amb l'Albert. Finalment aconsegueix convèncer-la i accedeix. A classe tota la classe es mostra molt animada per fer el poema, tots menys el seu fill, el Bruno, que llegeix versos obscens per fer la broma. Però el Merlí li fa firmar el poema de la classe i recollir el premi en cas que guanyin. El Merlí li fa veure al Pol que s'ha equivocat i que ha de disculpar-se amb el Bruno. Parlant amb el Pol decideix que farà servir la sala dels expulsats per rebre als alumnes que vulguin. També se li escapa que el Bruno fa dansa, però li demana que no ho expliqui a ningú.

Llavors es disculpa amb l'Eugeni per interposar-se amb les classes del Iván. Desprès li demana al Toni una sala per acollir alumnes que tinguin dubte amb la filosofia, al Toni no li fa gaire gràcia però accedeix. Un cop a casa amb la Laia el Bruno els sorprèn, pel que la Laia marxa corrent i el Merlí també ja que ha quedat amb l'Iván. El Merlí comença les classes de l'Iván començant per filosofia i el mite de les caverna de Plató.

La setmana següent el Merlí est troba a la Gina però aquesta el confon amb el conserge i marxa. Arriba el dia de l'entrega de premis del certamen literari i el poema dels Peripatètics es premiat amb un segon premi, però quan el Bruno recull el premi el Merlí revela que en realitat tota la classe ha escrit el poema. La seva revelació fa que el Toni torni a enfadar-se amb el Merlí però aquest defensa que ho ha fet per ajudar-los amb les lliçons de filosofia i per animar-los a presentar-se a un concurs que no tenia fins ara gaire èxit entre els alumnes. Llavors rep un cop de puny del Albert desprès de saber que ell i la Laia estan embolicats.

Un cop a casa el Merlí i el Bruno fan les paus desprès de que aquest li regali un llibre al seu fill sobre Plató i les maneres d'estimar.

Maquiavel

103 Merlí

El Merlí coneix a la Gina

De camí per veure a una mare que vol parlar amb ell es troba a la Laia que li diu que no pot seguir així. El Merlí no li fa gaire cas i ella s'enfada i trenca la seva relació. Inesperadament la mare que vol parlar amb ell es la mateixa que el va confondre amb el conserge, la Gina. La Gina li diu que lles classes han ajudat molt al seu fill, el Gerard, tot i ser de filosofia, comentari que no agrada gens al Merlí. La Míriam també ve a veure al Merlí per preguntar-li per les classes de l'Iván, i aquest li diu que confiï en ell, que aconseguirà treure a l'Iván de casa. El Bruno li explica que ha suspès català i que l'Eugeni li té mania per ser el seu fill. El Merlí li diu que no li té mania i que estudiï més pel pròxim examen. Durant el pati el Gerard el ve a veure per demanar-li consell sobre la Mònica i li dóna una frase perquè s'aprengui. El Gerard li explica que els seus pares s'estan divorciant i aquest li envia ànims a la seva mare.

El Merlí es presenta a casa de l'Iván i s'ho torna a trobar fet un desastre. El Merlí li diu que ell encara pertany al món dels vius i que només té una vida fet que fa que l'Iván marxi enfadat. El Merlí aprofita l'absència de l'Iván per agafar-li l'ordinador, i li diu que no li tornarà fins que netegi casa seva. A casa el Merlí li explica a la seva mare que el Bruno ha suspès català i ella li demana que faci el que calgui per que aprovi.

El dia següent el Gerard li agraeix al Merlí la seva ajuda i aquest li pregunta per la seva mare, i el Gerard li explica que treballa en el Cosmo Caixa. Desprès es troba al Bruno que li pregunta si ha parlat amb l'Eugeni però li diu que no. Finalment va a parlar amb l'Eugeni i li diu que les seves diferències no perjudiquin al Bruno. L'Eugeni diu que no té res a veure i li diu que el Bruno ha d'estudiar més pel pròxim examen. Acte seguit entra la Glòria i deixa els exàmens de l'Eugeni sobre la taula. Veient que està sol amb els exàmens el Merlí decideix agafar una còpia.

Quan arriba a casa li ensenya l'examen a la seva mare que es posa molt contenta, seguit arriba el Bruno dient que la seva mare li està buscant vols per anar a roma i quedar-se i el Merlí fart del seu fill li diu que marxi.

El Merlí arriba a casa l'Iván i es troba el pis endreçat i ràpidament el jove li demana per l'ordinador a amb un missatge en una llibreta. El Merlí intenta iniciar una conversa amb ell però només li respon a través de la llibreta. El Merlí li diu que li agradaria anar a veure a la Gina en comptes de perdre el temps amb ell i l'Iván li diu que només te una vida, ara ja sense llibreta. Un cop acabada la classe va a veure a la Gina al Cosmo Caixa. La busca per tots costats i quan finalment la troba fa veure que s'han trobat de casualitat. I un cop la Gina li diu de fer un cafè junts li diu que ha quedat i marxa. A casa la Laia ella veu que li passa alguna cosa, però ell ho desmenteix i s'emboliquen.

Aristòtil

104 Merlí

El Merlí flirteja amb la Gina

El Merlí li explica a la seva mare que està enamorat d'una mare d'un alumne, la Gina. La Gina torna a veure al Merlí per demar-li ajuda amb un problema de diners del Gerard, però el Merlí es posa de part del Gerard i li diu que no la pot ajudar. Desprès la convida a pendre algo per parlar-ne millor del tema però ella li diu que no pot enfadada.

Durant la classe amb els Peripatètics els hi explica Aristòtil i els hi demana de deures escriure en un paper el que en pensen de la felicitat. En la seva consulta el Joan el va a veure per preguntar-li una qüestió sobre Aristòtil, ell s’ensuma que hi ha alguna cosa més que inquieta al Joan i el fa passar. Però no te temps de parlar amb ell ja que arriba el Gerard i el Joan se’n va. Al Gerard li diu que la seva mare està preocupada, però que creu que el Gerard té raó. També li diu que actuí amb moderació.

La Gina torna a veure al Merlí, però ara enfadada per portar-li la contrària i ell li dòna el seu nùmero però ella decideix no agafar-li. El Bruno el va a veure per dir-li que sospiten que ha sigut ell qui ha robat l’examen i que lla Carmina li va donar a ell pel que la va a veure al teatre per demanar-li explicacions. Ella li diu que li va donar l’exàmen al Bruno perquè no marxès a Roma i li demana que ho negui tot per tal de conservar la feina. Segueix els consells de la seva mare i s’indigna desprès de les acusaccions que li fa el Toni.

A clase el Merlí anuncia que serà el seu últim dia degut a les acussaccions i acte seguit llegeix els papers dels seus alumnes sobre la felicitat. Mentre recull les seves coses per marxar, el Toni li diu que un alumne ha confessat haver robat l’examen. Un altre cop, es troba a la Gina al passadís i li torna a demanar que quedi amb ell i per terçera vegada el torna a rebutjar. El Merlí li dona les gràcies al seu fill per confessar haver robat l’exàmen, però el Bruno li diu que ell no ha sigut.

Segona TemporadaEdit

RelacionsEdit

RomantiquesEdit

GinaEdit

MíriamEdit

LaiaEdit

BàrbaraEdit

FamiliarsEdit

BrunoEdit

CarminaEdit

AlumnesEdit

AparicionsEdit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori