FANDOM

Primera Temporada
Merlí 1T.png
Temporada
Episodis

Primera
13
Dates
14 de Setembre de 2015
7 de Desembre de 2015
Final

Primera TemporadaSegona Temporada

La Primera Temporada de Merlí es va estrenar el 14 de Setembre de 2015. Composada per 13 episodis, Merlí s'emet els dilluns a la nit a TV3. Està creada i escrita per Héctor Lozano i dirigida per Eduard Cortés.

ArgumentEdit

El professor de filosofia Merlí Bergeron tria un grup d'alumnes de batxillerat per ser els peripatètics del segle XXI. Com si es tractés d'un nou Aristòtil, el Merlí els ensenya a qüestionar les coses, a reflexionar… Però el seu caràcter irònic i irritant és polèmic dins de l'institut, perquè no tots els professors estan disposats a aguantar les seves manies… Ni tampoc el seu fill, l'alumne més difícil que ha tingut mai, i amb qui intentarà recuperar la relació. El Merlí ressuscitarà per als alumnes Sòcrates, Hume, Nietzsche i altres figures de la història del pensament…, i els ajudarà, no pas sense conflictes, a resoldre els seus problemes quotidians.

ElencEdit

Personatges PrincipalsEdit

Personatges SecundarisEdit

Amb la Col·laboració Especial deEdit

EpisodisEdit

# Imatge Títol Espectadors Emissió
01 101 B.png Els Peripatètics566.00014 de Setembre de 2015
L'arribada del Merlí Bergeron, nou professor de filosofia, a l'Institut Àngel Guimerà, provoca reaccions adverses. Mentre es posa els alumnes a la butxaca, al professorat li molesta la seva manera de ser i de relacionar-se amb la plantilla. A casa, el Merlí intenta recuperar la relació amb el Bruno, el seu fill adolescent.
02 102 B.png Plató544.00021 de Setembre de 2015
El Toni, director de l'institut, adverteix al Merlí que s'ha de cenyir a les normes del centre, però el Merlí va a la seva, i proposa als alumnes saltar-se les regles del certamen literari. El Merlí i l'Eugeni es barallen per encarregar-se de l'Ivan, un noi que pateix agorafòbia. El Bruno explica un secret a la Tània.
03 103 B.png Maquiavel556.00028 de Setembre de 2015
La mare del Gerard felicita el Merlí per com fa les classes i per haver animat el seu fill. Arriba una nova alumna: la Mònica. El Bruno creu que suspèn exàmens per culpa de la presència del Merlí a l'institut, i l'amenaça d'anar-se'n a viure amb la seva mare. Què farà el Merlí per retenir-lo?
04 104 B.png Aristòtil591.0005 de Octubre de 2015
El Bruno i el Pol estudien junts l'examen de català, però aquest encontre acaba malament. L'Eugeni es troba amb dos exàmens sospitosos. La Calduch intentarà ajudar el Merlí per resoldre els seus problemes a l'institut.
05 105 B.png Sòcrates559.00012 de Octubre de 2015
El pare del Joan creu que el Merlí adoctrina el seu fill. La Tània té un problema amb la Berta, i això afecta a la relació amb el Bruno. La Gina retreu al Merlí que hagi suspès al Gerard. El Merlí obliga a l'Ivan a sortir al carrer.
06 106 B.png Schopenhauer538.00019 de Octubre de 2015
La Berta no suporta el Merlí, i s'hi encara. La noia no es vol deixar ajudar pel professor, i fa el possible perquè els amics no li facin el buit. La Gina s'assabenta que el Merlí està embolicat amb la Laia. El Gerard està ansiós perquè farà un treball de classe amb la Mònica.
07 107 B.png Foucault459.00026 de Octubre de 2015
El Merlí és qüestionat com a pare per part de la Gina i de la seva mare, i fa un intent d'aproximació cap al Bruno. El Pol pateix pels problemes econòmics de casa seva. El Santi crida l'atenció del Bruno a classe, mentre el Joan es revela contra els seus pares.
08 108 B.png Guy Debord555.0002 de Novembre de 2015
La sortida al Cosmocaixa no surt com la Gina i el Merlí voldrien. Un vídeo íntim de la Mònica corre per l'institut. L'Ivan es pren molt malament que la seva mare tingui nòvio. La Gina no vol que el Gerard sàpiga que està sortint amb el Merlí.
09 109 B.png Epicur538.0009 de Novembre de 2015
El Merlí fa el possible perquè l'Ivan se senti acceptat pels companys, i el noi fa progressos però vol fer un pas massa gran en la seva recuperació. Es prepara una festa d'aniversari dels 18 anys del Pol, però els amics no saben on fer-la. Tothom té la casa ocupada, menys una persona. El Merlí i la Gina intenten superar un sotrac en la relació.
10 110 B.png Els Escèptics577.00016 de Novembre de 2015
El Merlí provoca un conflicte important a la família del Joan. El Toni el torna a advertir que no va bé per aquest camí. El Bruno està molt creuat amb el Pol, i no es comporta correctament a la classe del Santi. El Gerard no accepta que el Merlí i la Gina estiguin junts.
11 111 B.png Els Sofistes610.00023 de Novembre de 2015
L'Eugeni rep una sorpresa desagradable a classe, i sospita que és cosa del Merlí. La mare de la Berta munta un escàndol a l'institut per les campanes de la seva filla. Dos alumnes del Merlí es plantegen deixar d'estudiar i el Merlí vol treure'ls aquesta idea del cap. Com s'ho farà per convèncer-los?
12 112 B.png Hume592.00030 de Novembre de 2015
S'organitza una recollida d'aliments a l'institut, però el Merlí critica la iniciativa. El Toni s'enfada amb ell perquè això esquitxa la família del Joan, que organitza la campanya. El Bruno se'n fot del Santi a la cara. L'Ivan encara se sent insegur. Alguns alumnes se'n riuen de l'Oliver el Merlí haurà de fer alguna cosa.
13 113 B.png Nietzsche591.0007 de Desembre de 2015
El Toni no vol que el Merlí continuï fent classes, però els alumnes volen fer alguna cosa per evitar-ho. El Bruno està en plena crisi personal, ell i l'Oliver tindran una xerrada

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori